Een loeigoed familie-uitje
voor in de paasvakantie

Op vrijdag, paaszaterdag en 2e paasdag kunnen kinderen tot 12 jaar in en rond de boerderij paaseieren zoeken. Voor hen is het een hele uitdaging om de levensgrote koe te melken. Voor kinderen is er altijd veel te beleven. Spelletjes op het erf, een eigen speelhoek in het gezellige museum café, een spannende speurtocht door de boerderij en met behulp van een mooie bouwplaat kunnen ze zelf een melkpak ontwerpen en schilderen. Voor ouders en grootouders zijn de boerderij en de omvangrijke zuivelcollectie en -verhalen vaak een feest van herkenning, maar ook voor hen is er nog veel nieuws te ontdekken.
Kortom, een mooi paasuitje voor het hele gezin!

Bezoekers kunnen met behulp van de beschikbare wifi en hun smartphone inmiddels nieuwe video’s zien, die collectie wordt steeds uitgebreider. Er is zo extra informatie beschikbaar over de zuivelcollectie, de boerderij en bewonersgeschiedenis. Klik voor een voorproefje op deze link:

De afgelopen winter is er hard gewerkt om de aantrekkelijkheid van het museum en het woonhuis te verbeteren. Nieuwe brochures voor het seizoen 2022 met het credo “een loeigoed familie-uitje” zijn ruim in de omgeving verspreid. Een zaak, waaraan op dit moment nog met veel inzet wordt gewerkt, is een laboratorium waar kinderen onder andere kunnen experimenteren met zuivelproducten.

Bezoekers zijn van harte welkom in het museumcafé voor een kopje koffie, thee of een ander drankje.

Wij zien jullie graag in het Zuivelmuseum!

Volg ons
op social media